ورزشی

به نام یزدان

 

نقش تغذیه وخواب دررشد جسمانی دانش آموزان

 

درطی سالها تحقیق دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نوع مواد مصرفی خوراکی که درطول شبانه روز برای

هرفرد مورد مورد نیاز می باشد می تواند در رشد طولی وعرضی استخوانها وهمچنین هجیم شدن عضلات نقش

به سزای دارد..

مهمترین این نقش صبحانه می باشد که در رشد جسمانی درسنین کودکی ونوجوانی بصورت جدی عملکرد خود

را نشان می دهد.

به جز صبحانه خواب به موقع نیز در روند و ساختاراستخوانی وعضلانی به صورت جدی  تاثیرگذار می باشد

خواب به موقع باعث می شود جذب مواد غذای در درصد بالای انجام  گیرد و بدن سوخت و ساز کاملی داشته

باشد.

این امر موجب داشتن اندامی مناسب  ورشد جسمانی است یادتان باشد در غیر اینصورت  بی خوابی ، موجب

 بی قراری ، کم تحرکی ،  بی حوصلگی ، کند ذهنی ، خوردن زیاد و کم هوشی می گردد.

حال به یک نکته مهم میرسیم اگر تمامی این نکات به همراه ورزش باشد چه عملکردی در مسیر رشد فکری

 وجسمانی و آینده هر فرد به همراه خواهد داشت .

دانش آموز عزیز خواب و ورزش فقط در جسم و روحیه تاثیر گذار نیست بلکه نوجوان ورزشکار در جامعه

نیز می تواند برای خود و خانواده فردی موثر باشد وبا ذهنی همیشه فعال در سطح بالاتری نسبت به هم سننان

خود قرار گیرد .

ورزش و خواب باعث خون رسانی بهتر به مغز و در نتیجه در سطح علمی بالاتری قرار می گیرید.

نتیجه گیری ، 3وعده غذای کامل کم حجم با ویتامین و انرژی بالا به همراه خواب به موقع و ورزش

بهترین عملکرد را در زندگی و آینده هر انسانی ایفا خواهد کرد اگر می خواهید در مدرسه وجامعه

فردی موفق و کامل باشید و مورد توجه قرار گیرید به این نکات توجه کنید :

 

1-غذای کامل = سه وعده شامل پروتیین ها  ( گوشت قرمز +گوشت سفید +سبزیجات )

2- خواب =   تایم ها ( دبستان 9 الی 10 ساعت ، و راهنمایی 8 الی 9 ساعت )

3- ورزش = بسته به علاقه  ( سه بار در هفته  هرجلسه یک ساعت ، شامل گرم کردن ، ورزش تخصصی ، سرد کردن )

 

 با تشکردبیر ورزش مدرسه دین و دانش منطقه یک

 کیوان نصرالله بیگی